تیر-۱۷ ۱۴۰۳

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران

Catégories // آخرین خبرها // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

اجلاس شورای ملی مقاومت ایران

photo

 

اجلاس شورای ملی مقاومت در روزهای جمعه ۱۵ و شنبه ۱۶تیر۱۴۰۳ در پاریس همزمان با پایان نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم که با دو تحریم سراسری درهم شکست، با حضور رئیس جمهور برگزیده شورا برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران برگزار شد.
در نخستین روز اجلاس، جمعی از یاران شورا به‌عنوان ناظر حضور داشتند و شماری از‌ آنان سخنانی ایراد کردند.
در آغاز اجلاس، پس از اجرای جمعی سرود «ای ایران»، خانم رجوی از جانب شورای ملی مقاومت تحریم کوبنده نمایش انتخابات خامنه‌ای را به مردم ایران تبریک گفت و تأکید کرد که این، یک «نـه» فراگیر به استبداد دینی و رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی و جمهوری دموکراتیک بود.

خانم رجوی خاطر نشان کرد: هم‌چنان‌که در هفته پیش در گردهمایی بزرگ ایران آزاد اعلام شد؛ انتخابات قلابی، برآیند بن‌بست و شکست‌های بزرگی است که دامنگیر رژیم است. مردم ایران به روشن‌ترین صورت اعلام کرده‌اند: رأی ما سرنگونی است، در این رژیم جایی برای انتخاب نیست؛ و زمان انقلاب است!
در انتخابات قلابی، این بار اصلاحاتی‌ها‌ی درون همین رژیم اصلاح‌ناپذیر، که به گفته‌ سردمدار آ‌ن‌ها برای دو ـ سه کرسی مجلس گدایی می‌کنند، برای بالا بردن نرخ مشارکت، مصرف شدند؛‌‌ با کاندیدایی که وقتی گفتند برنامه‌ات را بگو گفت برنامه و سیاست را خامنه‌ای تعیین می‌کند و عدول از آن برای من خط قرمز است.

خانم رجوی  در ادامه گفت: انتخابات نمایشی ۱۵تیر یک رقم‌سازی ‌رسوا برای پوشاندن تحریم بزرگ و «نه» فراگیر به استبداد دینی و رأی قاطع به سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری جمهوری دموکراتیک بود که مردم ایران در نمایش‌های انتخاباتی پی در پی در چهار ماه اخیر ابراز کرده‌اند. در اولین ساعات پس از اعلام نتایج این انتخابات، خامنه‌ای، با صراحت تمام، رئیس جمهور جدیدش را موظف کرد که راه رئیسی جلاد را ادامه بدهد. البته پزشکیان خودش هم پیشاپیش تأکید کرده که «ذوب شده» در ولایت فقیه است. او هم‌چنین تصریح کرده که «عقیده من سرسپردن به رهبری» است. پزشکیان دژخیم قاسم سلیمانی را بارها «قهرمان ملی» توصیف و تأکید کرده است که «قرار نیست مسیر را عوض کنیم» و تعهد کرده که می‌خواهد به اهدافی برسد که به قول خودش «مقام معظم رهبری مد نظر دارد». وی تکرار کرده که «وظیفه هر دولتی که می‌آید تغییر ریل نیست. تغییر مسیر نیست. رفتن در همان مسیر است که قبلاٌ طراحی شده» و این سیاست را «سیاست کلی» خامنه‌ای و برنامه خامنه‌ای و شعار سال خامنه‌ای اعلام کرده است.

Maryam Rajavi at-ncri-session-7-July-2024

بنابراین، با رئیس جمهور جدید رژیم، تغییری در سیاست‌های سرکوبگرانه، جنگ‌افروزانه و ضدمیهنی متصور نیست و این‌ها با رئیسی جلاد یا روحانی شیاد، همه سر و ته یک کرباسند. واقعیت این است که رژیم ولایت فقیه ‌در شرایط سرنگونی است و رئیس جمهور جدیدش نه می‌خواهد و نه می‌‌تواند کمترین قدمی در جهت تغییر بردارد. به عکس، انتخابات نمایشی سرآغاز شدت گرفتن بحران‌های مرگبار حکومت آخوندهاست. این رژیم در برابر خطر قیام‌های‌ عظیمی که در راه است، چاره‌یی ندارد و از پس آثار جام ‌زهر هلاکت جلاد ۶۷ و ضربه جبران‌ناپذیر آن به ‌استراتژی ولایت‌فقیه بر نمی‌آید. این رژیم به‌خاطر گرفتاریش در باتلاق جنگ در منطقه، بازنده استراتژیک خواهد بود و از پس معضل جانشینی و بی‌آیندگی برنخواهد آمد و در هر حال قیام و سرنگونی را در پیش دارد.
اعضای شورا در بحث‌های دو روزه تأکید کردند که صحنه انتخاباتی که پس از مرگ رئیسی به خامنه‌ای تحمیل شد، شمه‌یی از آثار مرگبار هلاکت جلاد۶۷ را بارز کرد. در ورای تقلب‌های کلان و رسوا و جنگ قدرت و ثروت میان باندهای حاکمیت در نمایش انتخابات، واقعیت اصلی سیاسی برهم خوردن تعادل نظام در اثر زهر هلاکت رئیسی و پتک‌های پیاپی تحریم از جانب مردم ایران بود.
متشبث شدن ولی فقیه در این انتخابات به «پشه لاغری» از مرده ریگ اصلاحاتی که تاریخ آن منقضی شده و مردم ایران پایان ”ماجرا“یش را در قیام دی‌ما۹۶ اعلام کرده‌اند؛ قبل از هرچیز، نشان‌دهنده فلاکت ولی فقیه و بن‌بست نظام پس از مرگ رئیسی است.
دو روز پیش از مرحله دوم نمایش انتخاباتی، خامنه‌ای ناگزیر به پتک کوبنده تحریم، که روز ۸تیر بازی او با پزشکیان و به زیر قبا کشاندن روحانی و خاتمی و کروبی را درهم شکست، اذعان کرد و گفت: «در مرحله اول انتخابات، مشارکت مردم آن چنان‌که انسان توقع داشت نبود. کمتر بود از آن مقداری که توقع داشتیم».
او با سخافت مدعی شد «اگر کسی تصور کند این عده که رأی ندادند به‌خاطر این بود که با نظام مخالف بودند ،این فهم صددرصد اشتباه است».
سپس برای به جوی برگرداندن آبروی ریخته نظام، خیز رقم‌سازی و کلان تقلب برداشت و اضافه کرد: «امیدواریم که انشاءالله این مرحله دوم اجتماع مردم شوق‌انگیز باشد و مایه آبرو برای نظام اسلامی باشد».

Maryam Rajavi at ncri session 2024

اعضای شورا موضعگیری مسئول شورا در همان روز (۱۳تیر) را مورد تأکید قرار دادند که گفت: «خامنه‌ای صبح جمعه ۸تیر برای”حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان” التماس می‌کرد و آن را “نیاز قطعی” رژیم اعلام کرد و صریحاً گفت: ”دوام و قوام“ و ”عزت و آبروی“ رژیم ”متوقف به حضور مردم“ در انتخابات و ”یک امر لازم و واجب“ است. اما ثابت شد که “سگ زرد برادر شغال و پتک کوبنده تحریم در انتظار” بوده است. ثابت شد که دوام و قوام و عزت و آبرویی در کار نیست و التماس‌ و تقلب دیگر اثر ندارد! با این حال ما به‌غایت استقبال می‌کنیم که خامنه‌ای با تقلبات میلیونی هم که شده، بگذارد سگ زرد به جای شغال بر کرسی ریاست‌جمهوری ولایت بنشیند، این شقه و شکاف در راستای قیام و گسستن بند از بند نظام است».
اعضای شورا هم‌چنین موضع مسئول شورا را پس از در آوردن «سگ زرد» به‌جای «شغال» از صندوق آرای تقلبی در روز ۱۶تیر، یک ارزیابی همه جانبه و واقعگرایانه از موقعیت جدید رژیم و شخص خامنه‌ای و یک راهنمای عمل برای شرایط کنونی ارزیابی کردند.
مسئول شورا اعلام کرد: «خامنه‌ای بازنده استراتژیک انتخابات خود ساخته از ترس تحریم گسترده و فراگیر است. با خاکستر شدن رئیسی و بر باد رفتن آرزوهای خالص‌سازی خامنه‌ای، تعادل و فصل جدید در حاکمیت ولایت‌فقیه به اثبات رسید. این، بن‌بست خامنه‌ای را نشان می‌دهد و مرحله پایانی شاه را تداعی می‌کند. آثار ضربه بر گیجگاه خلیفه وارفته و فرتوت ارکان نظام را به لرزه درآورده، دستگاه از درون سوراخ سوراخ شده و گرگ‌ها یکدیگر را از هم می‌درند». اعضای شورا مواد دهگانه‌یی را که در این موضعگیری به‌عنوان محک سنجش رئیس جمهور جدید خامنه‌ای ارائه شده بود، ضروری و بسیار به موقع و مؤثر دانستند.
اعضای شورا در بحث‌های دو روزه، کهکشان مقاومت و برپایی پیروزمند تظاهرات عظیم برلین و اجلاس جهانی ایران آزاد را، که بر تارک آن ۲۰هزار پراتیک انقلابی و بیش از ۱۷۰۰‌عملیات گوناگون کانون‌های شورشی در شهرهای سراسر میهن می‌درخشید، به خانم رجوی و هموطنان شرکت کننده تبریک گفتند و از کمیته برگزاری و مسئولان و یاران مقاومت، که این رویداد بزرگ با مایه گذاری همه جانبه و تلاش سترگ آن‌ها شکل گرفت، قدردانی کردند.
همزمان، سه اجلاس جهانی ایران آزاد وکنفرانس‌های سیاسی قبل از آن، با شرکت صدها شخصیت سیاسی از آمریکا، اروپا، کانادا و جهان عرب؛ شامل رؤسای جمهور، معاونان رئیس جمهور نخست وزیران، رؤسای پارلمان، مشاوران امنیت ملی، وزرای خارجه و وزیران پیشین دولت از کشورهای مختلف و سخنرانی‌های ایراد شده در آن‌ها، سندهای انکار ناپذیری از اعتلای سیاسی و جهش یگانه جایگزین دموکراتیک و مستقل را، رو در روی سانسور بزرگ قرن از جانب ارتجاع و استعمار، به ثبت رساند.
اعضای شورا تأکید کردند به موازات تشدید بحران سرنگونی، رژیم آخوندها پمپاژ اطلاعات دروغ و شیطان سازی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین را تشدید کرده است. رژیم به این وسیله می‌خواهد از استقبال فزاینده جوانان از کانون‌های شورشی جلوگیری کند، برای تروریسم زمینه‌سازی کند، با حمایت گسترده بین المللی از مقاومت مقابله کند و به طرف‌های خارجی القا کند که رژیم آلترناتیوی ندارد. هم‌چنین می‌خواهد به نیروهای وارفته خودش در مقابله با نیروهای انقلابی روحیه بدهد. آن‌ها افزودند دستگاه شیطان‌سازی رژیم در داخل و خارج کشور در برابر اراده رزمنده و افشاگری‌های اعضا و هواداران مقاومت در هم می‌شکند. این نبرد بی‌وقفه در برابر دشمن و مزدورانش لازمه سرنگونی و تسهیل کننده مأموریت کانون‌های شورشی و ارتش آزادی است.

Maryam Rajavi ncri session 7 july 2024

اجلاس شورا با یادآوری به‌کارگیری اهرم‌های اعمال فشار دیپلوماتیک و تروریسم و گروگانگیری اتباع خارجی به منظور باجخواهی و اعمال فشار علیه مقاومت، برگزاری موفق و شکوهمند بیست و یکمین کهکشان پس از کودتای ارتجاعی- استعماری ۱۷ژوئن۲۰۰۳ را نماد درخشان دیگری از استقلال جنبش مقاومت توصیف کرد.
اعضای شورا تأکید کردند که غلبه بر موانع آخوندساخته و بند و بست‌های ننگین و ترفندهای رذیلانه سیاسی و رسانه‌یی و مطبوعاتی، جز با توانمندی سیاسی و انضباط تشکیلاتی مقاومت سازمانیافته و اتکای آن به نیروهای آگاه و فداکاری که خود را وقف آرمان آزادی ایران کرده‌اند، امکانپذیر نبود.

اجلاس شورا همزمانی شکست و تحریم مرگبار خامنه‌ای در نمایش انتخابات با برپایی تظاهرات و راهپیمایی بزرگ برلین و اجلاس جهانی ایران آزاد را بیانگر قطب‌بندی اصلی در سپهر سیاسی ایران و نماد رویارویی جبهه خلق و ‌آزادی در برابر استبداد دینی در تداوم پیکار تاریخی علیه «شاه و شیخ» توصیف کرد. روندی که پس از انقلاب بهمن ۵۷ و بر بستر شرایط عینی و ذهنی آن در مقاومت سازمان‌یافته علیه استبداد مذهبی شکل گرفت و مسعود رجوی آن را «بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خونین‌‌ترین مقاومت سازمان‌یافته تاریخ ایران با چراغ راهنمای نه شاه، نه شیخ» توصیف کرده است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷‌تیر ۱۴۰۳

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]