مرداد-۲۸ ۱۴۰۳

تجمعات اعتراضی پرستاران در استان‌های مختلف کشور

Catégories // آخرین خبرها // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

تجمعات اعتراضی پرستاران در استان‌های مختلف کشور

خانم رجوی با درود به پرستاران معترض گفت مردم ایران راه نجات خود از سرکوب و بی‌عدالتی را در قیام و سرنگونی یافته‌اند
در ادامه موج اعتراضات پرستاران در ایران که از هفته‌های گذشته آغاز شده، امروز شنبه ۲۷‌مرداد پرستاران بیمارستان «امام رضا» در مشهد در محوطه این مجتمع درمانی تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سردادند. پرستاران شعار می‌دادند: «تورم دلاری، حقوق ما ریالی». این درحالی‌ست که ‌از شب گذشته پرستاران تهدید شده بودند که اگر تجمع و اعتراض کنند با آنان برخورد خواهد شد. امروز رژيم به جای پاسخ به خواسته‌های پرستاران نیروی سرکوبگر انتظامی را به محل اعتراض آن‌ها اعزام کرد. پرستاران اعلام کردند تا زمانی که به خواست‌های‌شان نرسند، اعتصاب و اعتراضات آن‌ها ادامه خواهد داشت.
اعتصاب پرستاران از روز ‌۱۲مرداد ۱۴۰۳ در شیراز و کرج شروع شد و پرستاران کرج در ‌بیمارستان‌‌های کوثر، امام علی و شریعتی اعتصاب کردند. در شیراز نیز پرستاران ۹‌بیمارستان در روز ‌۱۲مرداد دست به اعتصاب زدند. به‌دنبال آن اعتراضات پرستاران به شهرهای داراب فارس، نور آباد ممسنی، تنگان بوشهر، کرمانشاه، فسا، جهرم، مازندران، اسلام آبادغرب، آباده شیراز، لامرد فارس، تبریز، زنجان، اراک، یزد، مشهد و یاسوج گسترش یافت.
پرستاران در تجمعات اعتراضی خود شعار می‌دادند: «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»؛ «تعرفه ما کجاست، توی جیب شماهاست»؛ «پرستار اتحاد اتحاد»؛ «پرستار داد بزن، حق‌تو فریاد بزن»؛ «تورم دلاریه، حقوق ما ریالیه»؛ «پرستار نباشه، بیمارستان تعطیله»؛ «صدقه سری ۲۰‌تومنی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»؛ «مسئول بی‌کفایت، استعفا استعفا»؛ «با کرونا جنگیدیم، حمایتی ندیدیم».
روزنامه حکومتی هم‌میهن رژیم روز یک‌شنبه ۲۱‌مردادماه نوشت: «۹۰‌درصد پرستاران بیمارستان‌های شیراز دست از کار کشیده‌اند، به‌جای تماس مدیران بیمارستان‌ها با این پرستاران، نهادهای امنیتی و سرپرستاران با آن‌ها تماس گرفته‌اند و با تهدید خبر از اخراج و تشکیل پرونده و احضار داده‌اند.»
محمد شریفی ‌مقدم، دبیر ِخانه پرستار گفت:‌ «در ماه‌های گذشته، پرستاران در سراسر کشور به دلیل اعتراض به شرایط کاری خود، از جمله اجرای ناقص قانون تعرفه‌گذاری و اضافه‌کاری اجباری، با فشار شدید از سوی وزارت بهداشت مواجه شده‌اند… سالانه ۱۲‌هزار دانشجوی پرستاری وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند، اما درصد کمی از این دانش‌آموختگان در ایران جذب و مشغول کار می‌شوند. میزان زیادی از پرستاران استخدام ‌شده نیز چند سال بعد، در اوج تجربه و آمادگی به‌عنوان پرستار زبده و ماهر راهی کشورهای اروپایی، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شوند.» (روزنامه حکومتی شرق ۲۵‌مرداد). همین منبع نوشت: «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست ‌جمهوری به تازگی در گزارشی خبر داده بود که ۷۳‌درصد پزشکان و پرستاران اثرات تورم را بر تمایل به مهاجرت خود «بسیار زیاد» دانسته‌اند». دبیر‌خانه پرستار هم‌چنین تاکید کرد:‌ «کارانه برخی پزشکان، تا یک‌میلیارد تومان هم می‌رسد! در این بین پرستاران باید با حقوق ماهی ۱۳ تا ۱۵میلیون، هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند پرستاران باید سه برابر آنچه الان دریافتی دارند حقوق بگیرند.».
خانم مریم رجوی ضمن درود به پرستاران فداکار و زحمتکش که به‌رغم کار طاقت‌فرسای شبانه‌روزی و خدمت صمیمانه به هموطنان بیمارشان، از بی‌توجهی رژیم غارتگر آخوندها، حقوق کم و محرومیت شدید رنج می‌برند گفت پرستاران که با اضافه‌کاری اجباری، شرایط سخت کاری و حقوق‌ کم، کارد به استخوان‌شان رسیده، در شهرهای مختلف به اعتصاب دست زده‌اند.
پرستاران، رزیدنت‌ها و سایر کادر پزشکی که با احساس مسئولیت به هموطنان خود رسیدگی می‌کنند، همراه و هم‌صدا با دیگر زحمتکشان فریادهای اعتراض خود را علیه فاشیسم دینی حاکم بلندتر می‌کنند. مردم ایران راه نجات خود از سرکوب و تبعیض و بی‌عدالتی را در قیام و سرنگونی رژیم پلید آخوندی یافته‌اند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ (۱۷ اوت ۲۰۲۴)

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]